BlinkenArea 22C3 summary

The BlinkenArea considers positive results of the 22C3, too. Although our ISDN card broke for the 520 pixel projects at the third day, we received 613 calls to play Pong, Tetris, Retris, Snake, XXO, Pacman and Breakout. Some used other functions like displaying the time or sending love letters. 69024 times a movie was shown from our playlists.

bug fixed in Pong and Snake

If a second player calls, the ball will sometimes disappear. This bug in Pong we already fixed before the 22C3. At the congress we had no troubles with that one anymore. Some attentive gamers discovered a new “security hole” in Snake. If someone plays Snake, another person will get into the game by calling again. This person gained access to the snake, too. So you could drive the first player mad by navigating his snake in a different direction. This “feature” was turned off on day two. Thanks for the hint!

BlinkenBluetooth

It worked! As soon as a switched-on bluetooth device was getting close to the BlinkenArea the bluetooth logo and the device name were shown at our projects. 371 different devices were recognized in the BlinkenArea during the congress.

UNICEF donation

As previously announced we donated 100% of the proceeds of selling Troia books and CD’s as well as BlinkenLEDs constructions kits to Unicef. Over all we collected 410 €. That is enough to provide 160 children in trouble areas with school kits or to reach 205 children with emergency vaccination programmes. Many thanks to all, who contributed to this.

BlinkenArea – Unicef donation certificate (pdf – 49kb)

22C3 - BlinkenArea

Auch die BlinkenArea kann ein positives Fazit ziehen. Trotz Ausfall unserer ISDN Karte für die 520 Pixel Projekte am Tag 3 hatten wir insgesamt 613 Anrufer die Pong, Tetris, Retris, Snake, XXO, Pacman und Breakout spielten oder andere Funktionen wie z. B. Uhrzeit oder Liebesbriefe in Anspruch nahmen. Aus den Playlisten wurde 69024 mal ein Film abgespielt.

Fehler in Pong und Snake behoben

Schon vor dem 22C3 haben wir in Pong den Fehler beseitigt, dass manchmal der Ball verschwindet wenn ein zweiter Spieler hinzukommt. Auf dem Kongress gab es damit keine Probleme mehr. Aufmerksame Gamer haben aber in Snake eine “Sicherheitslücke” entdeckt. Wenn jemand Snake spielte, konnte sich eine andere Person durch erneutes Anrufen in das Spiel einklinken und hatte ebenfalls Zugriff auf die Schlange. So konnte der Snakespieler leicht an die Grenze der nervlichen Belastbarkeit getrieben werden. Dieses “Feature” wurde am Tag 2 abgeschaltet. Danke für den Hinweis an dieser Stelle.

BlinkenBluetooth

Es hat funktioniert! Sobald ein eingeschaltetes Bluetooth Gerät in die Nähe der BlinkenArea kam, blinkte das Bluetooth-Logo und der Gerätename wurde angezeigt. 371 unterschiedliche Geräte wurden während des Kongresses erkannt.

UNICEF Spende

Wie im Vorfeld angesagt, haben wir den Erlös aus Troia Büchern und CD’s sowie den BlinkenLEDs Bausätzen zu 100% an Unicef gespendet. Es sind 410 € zusammen gekommen. Das reicht z .B., um 160 Kinder in Krisengebieten mit den wichtigsten Schulsachen auszustatten oder um 205 Kinder mit lebensnotwendigen Impfungen zu versorgen. Großen Dank an alle, die sich beteiligt haben.

BlinkenArea – Unicef Spendenurkunde (pdf – 49kb)